Posts Tagged ‘kosmetyki organiczne’

Leczenie objawowe. Niezaleznie od leczenia

Leczenie objawowe. Niezależnie od leczenia przyczynowego, o którym była mowa powyżej, musimy zwalczać objawy psychotyczne, Podniecenie psychoruchowe staramy się opanować środkami farmakologicznymi. Doświadczenie uczy. że w ma- jaczeniu, podnieceniu zamroczeni owym i w amencji nie mają wartości narkotyki w rodzaju morfiny. Ponieważ zazwyczaj chodzi o ciężki stan ogólny, raczej wy- rzekamy się związków, które mogłyby osłabić ośrodek oddechowy, Silniejsze, jed- nakże przemijające jest działanie skopolaminy (0,3-0.5 mg). Zwiazki bromu wyparte zostały• przez bardziej nowoczesne leki. Również związki barbiturowe stosuje się coraz rzadziej, np. w postaci wstrzykiwań w dawkach narkotycznych. Chociaż nie są to środki obojętne dla zdrowia, to jednak uzyskany sen zabezpiecza chorego nrzed wyczerpującymi wysiłkami fizycznymi i obrażeniami cielesnymi. Cennym środkiem uspokajającym jest wciąż jeszcze siarczan magnezu, wstrzykiwany domięśniowo. Niektórzy przestrzegają przed wodzianem chloralu. a także orzed lekami przeciw- gorączkowymi, z uwagi na niebezpieczeństwo zapaści. Małe dawki piramidonu (0,1) stanowia wyjątek. Jeżeli majaczenie leczymy extra muros, to konieczne jest żarzą- dzenie dozoru nocnego przy chorym z uwagi na zaostrzenie się objawów nocną porą. .uż niejeden chory w czasie psychozy infekcyjnej wyskoczył z okna lub “w inny sposób się okaleczył. Wszystkie wymienione leki zostają stopniowo wvoierane przez związki neuroplegiczne z chloropromazyną i rezerpina na czele. które nie tylko uspokajają objawowo, lecz zdolne są w wielu przypadkach zadziałać leczniczo na sam zespół psychotyczny. [przypisy: , odzież termoaktywna, Siłownie zewnętrzne, kosmetyki organiczne ]

Posts Tagged ‘kosmetyki organiczne’

Leczenie objawowe. Niezaleznie od leczenia

Często spotyka się przypadki zaostrzenia się w okresie połogu przewlekłej schizofrenii. Czasem schizofrenia może się w tym okresie rozpocząć. N a ogół jednak widywane w czasie połogu zespoły z kręgu schizofrenicznego, najczęściej katatonia i paranoid, rzadziej hebefrenia, prze- biegają łagodnie i przemijają łatwo nawet bez leczenia. Z zespołów kręgu cy- klofrenicznego częściej spotykamy melancholię z silnym lękiem niż manię. Stany maniakalne przebiegają zwykle z silnym podnieceniem psychoruchowym, a czasem z przyćmionym sensorium. W przypadkach zakażenia połogowego występują nierzadko zespoły. majaczeniowy i splątaniowy, czasem jako zespół mieszany. Widuje się też czasem mieszane obrazy kliniczne amentywno-kata- toniczne, rzadziej czysty zespół kataleptyczny lub parafreniczny. Za septycz- nym tłem większości tych psychoz przemawia fakt, że stały się one obecnie, dzięki polepszeniu warunków higieniczno-zapobiegawczych porodu, znacz- nie rzadsze. Zwłaszcza przypadki amencji stały się już; dzisiaj rzadkością. Na- tomiast zespoły reaktywne, zwłaszcza histerie, spotyka się często w czasie ciąży, jak i w przebiegu połogu. Laktacja. Z wszelką pewnością można powiedzieć, że nie istnieją tzw. psychozy laktacyjne, o których dawniej dużo pisano. Psychozy z kręgu schizo- frenicznego i cyklofrenicznego zwykły częściej występować na początku niż w końcu okresu karmienia. Natomiast widuje się czasem zespół majaczeniowy o typie deli1ium febrile jg.ko powikłanie ropnego zapalenia sutka. [więcej w: , olejek cbd, kosmetyki organiczne, salon fryzjerski mokotów ]